.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ستاد پژوهش مازندران ستاد برتر كشور

رئيس دانشگاه مازندارن از انتخاب ستاد هفته پژوهش مازندران به عنوان ستاد برتر كشور خبر داد.
قاسم عليزاده امروز در گفت‌وگو با فارس در بابلسر افزود: ستاد استان مازندران به همراه استان‌هاي كرمان، چهارمحال و بختياري به عنوان ستادهاي برتر كشوري معرفي شدند. وي اظهار داشت: امسال از مجموع 30 استان ،22 استان اقدام به تشكيل ستاد هفته پژوهش كردند
. عليزاده صميمي بابيان اينكه انتخاب 20 پژوهشگر نمونه استاني از دانشگاه‌ها، دستگاه‌هاي اجرائي و مراكز حوزوي موجب ايجاد تنوع مناسبي در معرفي فعالان عرصه پژوهش شد تصريح كرد: اين تصميم مورد توجه مسئولان وزارت علوم قرار گرفته است.
وي گفت: با توجه به اينكه براي تحقق اهداف سند چشم انداز لزوم افزايش تحقيق و پژوهش، توليد علم و نهادينه سازي آن در كليه بخش‌هاي كشور ضروري است لذا مي توان با تشكيل دبيرخانه دائمي پژوهش در طي سال نسبت به تكريم پژوهشگران و محققان عرصه هاي مختلف، متناسب با مناسبت‌هاي مختلف اقدام كرد.
رئيس دانشگاه مازندران با اعلام آمادگي دانشگاه مازندران نسبت به استقرار اين دبيرخانه خاطر نشان كرد: در صورت استقرار و تعيين ساز و كارهاي اجرائي شاهد تحول چشمگيري در سال‌هاي آينده در اين زمينه خواهيم بود.
رئيس ستاد هفته پژوهش استان مازندران اظهار داشت: سهم مازندران از بند واو تبصره 9 بودجه 5/4ميليارد تومان است كه دو سوم آن در اختيار آموزش و پرورش قرار مي گيرد و از طرفي بسياري از دستگاه‌هاي اجرائي بدليل بدهي هاي مختلف و نداشتن بودجه لازم قادر به تخصيص بودجه مصوب يك درصد براي پژوهش نمي باشند.
وي گفت :با توجه به اهميت نقش دانشگاه و مراكز علمي با صنعت و دستگاه‌هاي اجرائي، بايد با انجام كارشناسي لازم نسبت به رفع اين مهم اقدام كرد.
عليزاده در پايان همچنين مشاركت و همراهي فعالانه دستگاه‌هاي اجرائي، دانشگاهها و مراكز تحقيقاتي استان در برگزاري هفته پژوهش را بسيار خوب توصيف كرد و افزود: با توجه به محدوديت زماني براي انجام فعاليت‌هاي اين مناسبت، ستاد تمامي امكانات خود را براي اين هفته بسيج نمود كه در صورت فرصت بيشتر بدون شك دستاوردهاي بهتري نيز حاصل مي شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 5 دي 1386
واقعاً با عدم قدرت تصميم گيري كارگروه آمار، پژوهش و فناوري در رابطه با ساماندهي اعتبارات پژوهشي استان ضربات زيادي به اين امر وارد آمده است. چگونه است كه آموزش و پرورش استان به دليل انبوه اعتبارات جاري آن بيش از 3 ميليارد تومان از اين اعتبارات را بايد در اختيار بگيرد و با پيشنهاد طرح هايي كه اصلاً براي سرمايه گذاري و پول خرج كردن اولويت ندارند مسير انحرافي در تحقيقات را ايجاد مي كند ولي دستگاههايي كه بيشترين محققان را در رشته هاي مادر علمي دارند بايد براي دريافت اعتبارات له له بزنند. به نظر مي رسد عاقلانه اين باشد كه اين اعتبارات در اختيار معاونت مربوطه در استانداري قرار گيرد تا بر اساس صلاحديد استان بر روي آن تصميم گيري شود

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.101 seconds.